Nastava> Zanimanja
Svrha i zadatci obrazovanja
Dizajneri osmišljavaju, izrađuju i uređuju čovjekovu okolinu kako bi predmeti u njoj bili što funkcionalniji, ljepši i zanimljiviji potrošačima. Prema onomu što oblikuju, dijele se na različite grane dizajna, ali se njihova djelatnost često isprepleće i rijetko se bave samo jednom granom dizajna. Oni su naime zaslužni za izgled svega što nas okružuje: od različite ambalaže, časopisa, knjiga, plakata, odjeće i obuće do računala, automobila, namještaja i građevina. Zbog toga dizajneri moraju biti kreativni i imati razvijenu sposobnost estetske prosudbe. Važno je da dobrim crtanjem mogu jasno prikazati raznovrsne prostorne odnose te da su ih u stanju s preciznošću izvesti u različitim materijalima. Također je bitno da imaju razvijenu vještinu komunikacije.
U sustavu srednjoškolskog obrazovanja umjetničke škole (programi) posebnošću svojih ciljeva i zadataka predstavljaju izuzetno važan element bez kojeg je nezamisliv kulturni i gospodarski napredak Republike Hrvatske.
Nova koncepcija nastavnih planova i programa područja likovne umjetnosti i dizajna utemeljena je na povijesnom iskustvu hrvatskih škola (Zagreb i Split) i recentnim europskim dostignućima (Milano, Monza, Beč, Hannover i Prag).
Suštinu programa čine predmeti likovne struke koji su teorijsko-praktičnog karaktera. Obrazovni proces pretpostavlja put od idejnog projekta do njegovog ostvarenja u materijalu. Zbog toga je nastava u većoj mjeri individualizirana, a odvija se u specijaliziranim radionicama (učionicama), atelijerima, laboratorijima i likovnim praktikumima. Teorijsko-praktični rad osigurava učeniku, postupnošću metoda i sadržaja, dostizanje visoke razine likovne kulture i usvajanje znanja i vještina koje ga osposobljavaju za realizaciju unikatnog dizajna, kao i uklapanje u timski proizvodni proces. Tehnička (tehnološka) obrada materijala povezuje programe sa zanatskim strukama, ali osnove su znatno šire i zasnovane na likovnosti.
Školovanje dizajnera temelji se u najvećoj mjeri na likovno-kreativnom potencijalu učenika i razvijanju njegovih sposobnosti koje će ostvariti u timskom tipu zadatka. Nastavni planovi i programi osiguravaju učenicima široko opće obrazovanje, a da to nije na štetu temeljnog obrazovanja za pojedina zanimanja.
Zanimanja:
• aranžersko-scenografski dizajner
• dizajner unutrašnje arhitekture
• grafički dizajner
• kiparski dizajner
• slikarski dizajner
• dizajner tekstila
Nakon završene četvrte godine i položenog završnog ispita, učenik je stekao vlastito zanimanje potrebito i za samostalan i za timski rad, ali je valjano osposobljen za praćenje i svladavanje programa na sljedećim fakultetima, akademijama i višim školama:
~ Akademije likovnih umjetnosti u zemlji i inozemstvu
~ Arhitektonski fakultet (studij dizajna i studij arhitekture)
~ Akademija dramske umjetnosti (filmska i TV montaža, filmsko i TV snimanje, kostimografija, scenografija)
~ Filozofski fakultet (posebice~nastavnik likovnog odgoja ili povijesti umjetnosti)
~ Viša grafička škola
~ Tekstilno-tehnološki fakultet u Zagrebu (dizajn odjeće, dizajn obuće, teorija mode, kostimografija i modni menadžment)
PROGRAM JE ZA SVE UČENIKE U PRVOJ GODINI ISTI, SVI UČENICI UPISUJU ZANIMANJE: LIKOVNA UMJETNOST I DIZAJN. U DRUGOJ GODINI, NAKON POLOŽENOG INTERNOG PRIJAMNOG ISPITA, UČENICI IZABIRU JEDNO OD PONUĐENIH ZANIMANJA (PROGRAMA).
300100 LIKOVNA UMJETNOST I DIZAJN (A)
Zajednički dio |
Redni broj |
NASTAVNI PREDMET |
TJEDNI BROJ SATI |
1.R |
2.R |
3.R |
4.R |
1. |
Hrvatski jezik |
4 |
4 |
3 |
3 |
2. |
Strani jezik |
3 |
3 |
3 |
3 |
3. |
Glazbena umjetnost |
1 |
1 |
- |
- |
4. |
Povijest |
2 |
2 |
2 |
2* |
5. |
Etika/Vjeronauk |
1 |
1 |
1 |
1 |
6. |
Geografija |
2 |
1 |
- |
- |
7. |
Tjelesna i zdravstvena kultura |
2 |
2 |
2 |
2 |
8. |
Matematika |
2 |
2 |
- |
- |
9. |
Kemija |
2 |
- |
- |
- |
UKUPNI ZAJEDNIČKI DIO
|
19 |
16 |
11 |
11 |
*u okviru programa povijesti u četvrtom razredu obrađuje se i ustavni ustroj Republike Hrvatske |
300100 LIKOVNA UMJETNOST I DIZAJN (A)
Posebni stručni dio |
Redni broj |
NASTAVNI PREDMET l |
TJEDNI BROJ SATI |
1.R |
2.R |
3.R |
4.R |
10. |
Povijest likovne umjetnosti |
2 |
Posebni stručni dio u 2., 3. i 4. razredu
različit je za svako pojedino zanimanje |
11. |
Tehničko crtanje |
2 |
12. |
Pismo |
2 |
13. |
Crtanje i slikanje |
5 |
14. |
Plastično oblikovanje |
5 |
UKUPNI STRUČNI DIO
|
16 |
SVEUKUPNO
|
35 |